Trainingen

Of je nu een kindje verwacht, pas bevallen bent, of al wat langer geleden bevallen bent, trainen als mama (to be) vraagt nét even wat meer aandacht.

De trainingen zijn veilig en verantwoord, maar ook altijd afwisselend en verslavend, of je nu liever alleen of in een groepje traint. Ook een combinatie van beide behoort tot de mogelijkheden.

Er is altijd een passende oplossing voor jou. Neem gerust contact op als je meer wil weten.

Small group training

Samen met andere jonge moeders (to be) train je in een kleine groep (maximaal 6 personen), in een motiverende omgeving. Tijdens de lessen werk je aan een goede core connectie, het opbouwen van, of onderhouden van kracht en het mobiliseren van de gebieden die vaak vast gaan zitten als het gevolg van een veranderd lichaam en het dragen van je kindje(s). Dit alles doen we uiteraard op een manier die veilig is voor jou en eventueel het kindje in jouw buik.

Het fijne aan deze groepjes is dat je kunt trainen met gelijkgestemden. De mama’s in de groep motiveren en empoweren elkaar en luisteren naar elkaar, zonder oordeel. Als jonge moeder is de balans soms ver te zoeken en dat is oké. Want het ís allemaal overweldigend. Een kindje krijgen en grootbrengen is het moeilijkste en zwaarste, maar ook het allermooiste en meest dankbare wat je zal doen in je leven. Ik geloof er niet in dat wij dit alleen moeten doen. Ik geloof in de kracht van de groep. It takes a village to raise a child.
Welkom bij de tribe 😉

Small group training

Samen met andere jonge moeders (to be) train je in een kleine groep (maximaal 6 personen), in een motiverende omgeving. Tijdens de lessen werk je aan een goede core connectie, het opbouwen van, of onderhouden van kracht en het mobiliseren van de gebieden die vaak vast gaan zitten als het gevolg van een veranderd lichaam en het dragen van je kindje(s). Dit alles doen we uiteraard op een manier die veilig is voor jou en eventueel het kindje in jouw buik.

Het fijne aan deze groepjes is dat je kunt trainen met gelijkgestemden. De mama’s in de groep motiveren en empoweren elkaar en luisteren naar elkaar, zonder oordeel. Als jonge moeder is de balans soms ver te zoeken en dat is oké. Want het ís allemaal overweldigend. Een kindje krijgen en grootbrengen is het moeilijkste en zwaarste, maar ook het allermooiste en meest dankbare wat je zal doen in je leven. Ik geloof er niet in dat wij dit alleen moeten doen. Ik geloof in de kracht van de groep. It takes a village to raise a child.
Welkom bij de tribe 😉

Heb je behoefte aan 1-op-1 begeleiding? Bijvoorbeeld omdat je specifieke klachten hebt, of doelgericht aan jouw eigen doelen wilt werken? Dat kan natuurlijk ook. Kies je voor personal training, dan kunnen we de gehele training afstemmen op jouw persoonlijke situatie. Na een uitgebreide intake en postuuranalyse gaan we samen kijken waarop de focus komt te liggen. We werken in ieder geval aan een goede core connectie, het opbouwen van, of onderhouden van kracht en het mobiliseren van gebieden die wat extra aandacht kunnen gebruiken.

De training vindt plaats in een veilige, gemoedelijke omgeving waarin er altijd een luisterend oor geboden wordt. Want het ís nou eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Als jonge moeder is het soms lastig om alle ballen hoog te houden. Vanuit mijn eigen ervaring als mama én mijn ervaring als personal trainer help ik jou graag deze obstakels te overwinnen en je sterk en fit te voelen.

Personal
training

Personal training

Heb je behoefte aan 1-op-1 begeleiding? Bijvoorbeeld omdat je specifieke klachten hebt, of doelgericht aan jouw eigen doelen wilt werken? Dat kan natuurlijk ook. Kies je voor personal training, dan kunnen we de gehele training afstemmen op jouw persoonlijke situatie. Na een uitgebreide intake en postuuranalyse gaan we samen kijken waarop de focus komt te liggen. We werken in ieder geval aan een goede core connectie, het opbouwen van, of onderhouden van kracht en het mobiliseren van gebieden die wat extra aandacht kunnen gebruiken.

De training vindt plaats in een veilige, gemoedelijke omgeving waarin er altijd een luisterend oor geboden wordt. Want het ís nou eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Als jonge moeder is het soms lastig om alle ballen hoog te houden. Vanuit mijn eigen ervaring als mama én mijn ervaring als personal trainer help ik jou graag deze obstakels te overwinnen en je sterk en fit te voelen.

Pretty Strong Mom @Home programma

Vanuit mijn eigen ervaring, maar ook vanuit mijn werk als pre- & postnataal fitnesscoach, heb ik gemerkt dat het leven van een jonge moeder soms overweldigend kan zijn. Je hebt een hoop nieuwe verantwoordelijkheden, een stuk minder tijd en energie dan je gewend was en je prioriteiten liggen nu ook ergens anders dan hiervoor. De drempel om het sporten weer op te pakken kan erg hoog zijn. Ook kan het lastig zijn om tijd te vinden of maken voor een training, zonder het ritme van de baby in de war te schoppen. Daarom heb ik een programma ontwikkeld.

De oefeningen kunnen volledig vanuit huis uitgevoerd worden. In 20 tot 30 minuutjes per keer, voor drie tot vijf keer per week, werk jij aan jouw fitheid terwijl de kleine lekker ligt te slapen of spelen. Het doel van dit plan is volledig herstel van het lichaam na de bevalling. De focus ligt daarbij op het herstellen van de aansturing en functie van de core- en bekkenbodemspieren, het versterken van met name de bilspieren, het verbeteren van jouw houding en het mobiliseren van spiergroepen die vaak klachten geven als gevolg van het vele dragen en voeden van jouw kleintje.

Heb je interesse in het programma, stuur dan even een mailtje naar info@prettystrongmom.nl

Echte verhalen

Mama’s aan het woord

“Tijdens mijn zwangerschap ben ik bij Ursula terecht gekomen. Ik vond het zo fijn om te trainen onder begeleiding. Er kwamen naar mate mijn buik groeide meer lichamelijke klachten maar door tips van Ursula heb ik tot in mijn laatste week heerlijk kunnen trainen. Ook is het zo fijn om met gelijkgestemden te zijn. Tips uit te wisselen en lachen om de herkenbaarheid in elkaars verhalen.

Na mijn bevalling van het leukste mannetje op deze aardbol. Kreeg ik helaas last van een postnatale depressie. Maar mijn wekelijkse uurtje bij Ursula was echt mijn lichtpuntje. Samen met andere mama’s praten over alles wat je mee maakt en trainer die je begrijpt en steunt. Je lichaam en geest werken toch samen en in dit uurtje bij Ursula werd aan beide gewerkt.

Mede door Ursula en alle mama’s waarmee ik heb getraind gaat het een stuk beter.

Dus lieve Ursula bij deze heel erg bedankt voor al je hulp, trainingen & het lachen tijdens de lessen.”

-Naomi-

“Na mijn zwangerschap is bij mij een diastase geconstateerd. Hierdoor was ik heel onzeker over hoe ik weer moest beginnen met sporten en hoe ik hiervan kon herstellen. Ursula heeft mij hier heel goed in begeleid met opbouwende sportschema’s waardoor mijn lichaam zich heeft kunnen herstellen en ik weer vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen. Daarnaast staat ze altijd voor je klaar als je vragen hebt of probeert ze je te motiveren bij het bekende ‘dipje’. Ursula is heel kundig en heeft een passie voor haar vak!”

-Martina-

Lid worden?

Laat je gegevens achter en sluit je aan bij de community!